Veelgestelde vragen

7 april 2015

Wat is selfstorage?

Dit is een opslagconcept dat het mogelijk maakt om flexibel gebruik te maken van een opslagruimte. Oftewel een doe-het-zelf opslag voor zowel particulieren als bedrijven. Na ondertekening van de huurovereenkomst ontvang je de toegangssleutels van je persoonlijke opslagruimte. Daarmee kun je dan 7 dagen per week van 6.00 uur tot 23.00 uur de opslagruimte in.

Kan ik eerst de opslagruimte komen bekijken?

Ja natuurlijk! Als je nog twijfelt over onze opslagruimtes, dan kun je ons even bellen of via de website een afspraak maken voor een rondleiding. Iedereen die bij ons een opslagruimte wil huren, krijgt standaard al een rondleiding in het pand. We bekijken dan namelijk ook samen welke opslagruimte het beste bij je plannen en wensen past. Deze rondleidingen zijn vrijblijvend.

Kan ik zonder afspraak een opslagruimte huren?
Een afspraak is eenmalig in het begin nodig voor het ondertekenen van de huurovereenkomst. Je kunt even met ons bellen of de afspraak via onze website maken.

Kan ik zonder afspraak naar mijn opslagruimte en bij mijn spullen?

Indien je al een opslagruimte huurt bij ons (je hebt de huurovereenkomst ondertekend en de persoonlijke sleutel heeft ontvangen) dan kun je 7 dagen per week van 6.00 uur tot 23.00 uur zonder afspraak in je opslagbox terecht.

Kan ik met mijn goederen bij mijn opslagunit komen?
Je hebt altijd de mogelijkheid de goederen overdekt uit te laden. Bekijk ook de foto’s van onze opslagruimtes. Vervolgens kun je ter plekke gebruik maken van verschillende transportmiddelen die wij je gratis in bruikleen ter beschikking stellen. Hierdoor geeft het verplaatsen van je spullen geen problemen.

Hoe bereken ik de grootte van de opslagruimte die ik nodig heb?
Mocht je er niet uitkomen qua grootte van de opslagruimte, dan helpen wij je graag verder. Door ons inzicht en ervaring zullen wij een passende oplossing vinden voor je opslagprobleem. Kom je er dus niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.

Hoe ver van te voren moet ik reserveren?
Omdat wij een ruim aanbod aan opslagruimtes hebben, kunnen wij je vaak dezelfde dag nog een ruimte aanbieden. Maar om teleurstellingen te voorkomen raden wij je aan om niet te lang te wachten met het reserveren van een passende opslagruimte. Maak een afspraak om meteen je opslagruimte te reserveren.

Hoe kan ik extra ruimte aanvragen of een wijziging/verhuizing doorgeven?
Het is altijd mogelijk om tussentijds wijzigingen door te geven. Dit kun je persoonlijk, telefonisch of via het contactformulier aan ons doorgeven.

Beveiliging en verzekering 

Hoe zijn mijn goederen beveiligd?
Onze opslagruimtes zijn gemaakt van stevige materialen, waardoor wij je kostbare spullen de ultieme bescherming bieden tegen inbraak- of brandschade. Alle ruimtes worden afgesloten met massieve deuren die voorzien zijn van gecertificeerde veiligheidssloten. Ons pand is o.a. beveiligd door middel van 24-uurs camerabewaking en een uitgebreid alarmsysteem. De beelden worden minimaal twee weken bewaard en zijn te zien in onze vestiging. Voor brandpreventie zijn rookmelders geplaatst die gekoppeld zijn aan de brandmeldcentrale. Daarnaast is jouw opslagruimte alleen toegankelijk voor diegene met de juiste sleutel. Geef daarom deze sleutel niet zomaar af.

Zijn mijn goederen verzekerd?
Wij adviseren om -voor je overgaat tot het opslaan van de spullen- contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij. Het verzekeren van de goederen is namelijk je eigen verantwoordelijkheid.

Wat is er nodig voor het aanvragen van opslagruimte?
Wat heb ik nodig om een opslagbox te kunnen huren bij Heko Opslag Almelo?
Bij privégebruik is een geldig legitimatiebewijs, zoals bijvoorbeeld een paspoort, rijbewijs of een identiteitskaart en een recent bankafschrift ter verificatie van je adres en bankgegevens. Bij zakelijk gebruik vragen wij ook een kopie van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel en je BTW-nummer.

Betaal ik naast de huur ook nog extra kosten?
Je betaald naast de maandelijkse huur ook eenmalig kosten van de elektronische toegangssleutel voor ons pand (€15) en borg (dit ontvangt u na opzegging weer van ons terug) voor jouw persoonlijke slot inclusief sleutelset (€35) .

Wat is de looptijd van het contract?
De minimale looptijd van het contract is 1 maand. Daarna ben je vrij om de ruimte op te zeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één kalendermaand, die ingaat op een vooraf afgesproken en door jou bepaalde datum.

Hoe zeg ik mijn contract op?
Je kunt de opzegging persoonlijk, telefonisch of via het opzegformulier online aan ons doorgeven. Na het per mail invullen ontvang je binnen één werkdag een van ons bevestiging.

Pagina delen:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone